Tuesday, September 1, 2015

Qaseh Junior untuk Masalah Eczema


QASEH GOLD JUNIOR 

Adakah ANAK anda:
  •        Mudah sakit & demam panas?
  •        Sering batuk & selsema?
  •        Sakit perut & cirit-birit?
  •        Kurus & tiada selera makan?
  •        Menderita penyakit asma?
  •        Kulit gatal berkudis akibat eczema
  •        Sembelit & susah buang air besar?
  •        Hidung gatal akibat resdung
  •        Lemah dan kurang cergas?
  •     Kurang tumpuan dan tidak cerdas?


Masalah Eczema

Eczema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini ada kaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit, iaitu organ terbesar pada tubuh manusia.
Qaseh Beautierule - Qaseh Junior membantu masalah Eczema

Kesan penyakit ini pada kanak-kanak boleh dilihat pada bahagian lutut, pelipat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka dan kulit kepala, manakala pada orang dewasa, ia lebih ketara di belakang lutut dan pelipat siku.

Penyakit ini boleh dihidapi pelbagai lapisan umur, termasuk kanak-kanak. Biasanya ia lebih banyak dihidapi kanak-kanak berusia kurang dua tahun. 


ECZEMA merupakan penyakit kulit yang biasa diamai dikalangan bayi, namun begitu orang dewasa juga tidak dikecuali.

Penyakit eczema biasa berlaku dikalangan kanak-kanakberumur antara 2-6 bulan. Salah satu jenis eczema ialah "Atopic Dermatitis".

"Atopic" adalah satu masalah yang akan menyebabkan daya tahan mekanisma pesakit menjadi abnormal dan kemudian mencetus simptom "Oversensitivity".

Sungguhpun keadaan akan bertambah baik apabila bayi mencapai umur 6 tahun, kemungkinan masalah kulit eczema berkekalan sehingga dewasa.

Walaupun penyakit ini bukanlah penyakit berjangkit, ia masih merupakan penyakit kompikasi yang sering menyebabkan keresahan dan ketidakselesaan pada pesakit.



Walaupun masalah eczema ini tidak boleh dipulihkan sepenuhnya, tetapi ia boleh dikawal dengan rawatan dan ubat, rawatan herba, elakkan daripada kulit menjadi terlalu kering dengan memakai krim pelembab kulit serta jauhkan daripada bahan-bahan yang boleh menyebabkan kulit gatal. Jangan risau, eczema tidak berjangkit kepada orang lain, tidak seperti penyakit kulit lain yang disebabkan oleh bakteria atau fungus (i.e. kurap, panau).

Pakar dermatologi menyarankan individu yang mudah menghidap ekzema, supaya melindungi kulit mereka daripada terdedah kepada faktor penyebab penyakit itu dengan menggunakan pelembap yang sesuai.




Selain sapuan di luar, pemulihan dalaman juga amat penting untuk anak-anak eczema. Berdasarkan pembacaan saya, pemakanan sunnah adalah yang paling sesuai dan berkesan dengannya. Saya mencadangkan supaya cuba mengambil produk Ana Edar.iaitu Qaseh Gold Junior. Kita hanya berikhtiar namun, semuanya atas keizinan Allah S.W.T...

Para ibu yang mempunyai anak yang mengalami eczema bolehlah menghubungi saya 
WA 012 68 98 48 7

No comments:

Post a Comment

Terima Qaseh atas komen anda

Untuk kesihatan & kecergasan dalaman & luaran

Pernah tak dengar pasal air kunyit campur asam jawa , kencur, temukunci dan gula merah? Haaa...bukan untuk masa dalam pantang jew ta...