Wednesday, October 21, 2015

Bagaimana Qaseh Gold membantu Demam Kepialu


Demam Kepialu & Makanan Sunnah Qaseh Gold 





Kebersihan diri dan makanan adalah penting bagi mengelakan tersebarnya wabak demam kepialu atau tifoid (Typhoid Fever) yang kini dilaporkan menular di beberapa kawasan di ibu negara walaupun ianya terkawal. 

Apa Itu Demam Kepialu ?

Demam Kepialu ialah sejenis penyakit berjangkit yang memberi kesan kepada beberapa organ badan dan disebabkan oleh kuman Kepialu (Salmonella typhi) yang biasanya terdapat di dalam air kencing dan najis pesakit Kepialu dan pembawanya. Salmonella typhi adalah sejenis bakteria yang sama daripada genus yang sama yang menyebabkan keracunan makanan salmonella.

Bagaimana Demam Kepialu Boleh Merebak

Ianya boleh merebak melalui kaedah berikut :-
§       Penyakit ini direbakkan oleh orang-orang yang tidak mengamalkan kebersihan diri, makanan dan alam sekeliling dengan sempurna.
§       Mereka membawa kuman-kuman di badan dan di tangan mereka. Penyaji makanan yang tidak membasuh tangan mereka dengan teliti akan mencemarkan makanan dan minuman yang mereka sediakan dan sajikan.
§       Seorang pesakit Kepialu atau pembawanya yang membuang najis di merata-rata tempat adalah merbahaya kerana najis-najis ini akan mencemarkan bekalan air atau makanan melalui cara-cara berikut : -
§       Lalat yang menghinggap najis tadi kemudian akan hinggap pula diatas makanan yang terdedah atau yang tidak ditutup dengan teliti.

Dengan demikian, sesiapa yang memakan makanan yang dihinggap lalat tadi akan dijangkiti  Demam Kepialu 

Jaga kebersihan antara langkah mengelak Demam Kepialu

Cara Pencegahan Demam Kepialu
Basuh semua sayur-sayuran dan buah-buahan dengan teliti sebelum dimakan. Elakkan dari makanan mentah terutama dimusim wabak
 Basuh semua pinggan mangkuk dengan menggunakan air yang bersih
 Cuci tangan dengan sabun dan air yang bersih selepas membuang air besar dan sebelum menyedia atau memakan makanan.
 Tutup/Tudung semua makanan supaya tidak dihinggap lalat
 Gunakan tandas yang sempurna dan jangan membuang air besar di merata tempat
 Bersihkan kawasan sekeliling untuk mengelakkan dari pembiakan lalat

Tanda-Tanda Jangkitan Demam Kepialu
Tanda-tanda jangkitan awal kebiasaannya sederhana dan boleh sembuh dalam masa dua minggu. Tanpa rawatan, satu dalam lima kes typhoid boleh membawa maut sementara mereka yang selamat mungkin mengalami masalah fizikal atau mental.
Anda mungkin mengalami jangkitan jika mengalami simptom-simptom berikut:
       Suhu badan tinggi: 39-40°C (103-104°F)
       Sakit perut
       Sakit kepala
       Sembelit atau cirit-birit


Amalkan pemakanan sunnah Qaseh Gold


Jom berikhtiar dengan formulasi makanan sunnah Qaseh Sole & Kristal Sole.
Garam Sole ini dilombong di banjaran Hilmalaya sedalam 1500-2000 kaki.
Titiskan SOLE ke dalam air minuman anda untuk menambah tenaga dan kesihatan tubuh! Dilengkapi dengan 84 mineral semulajadi, yang mat diperlukan oleh sel-sel tubuh badan kita. Ia membantu:

Sole membantu penyerapan zat khasiat dari makanan yang kita makan. Sole mengandungi 84 mineral. Zat mineral tugasnya membantu penyerapan vitamin dari makanan. Vitamin dan mineral saling memerlukan untuk berfungsi di dalam badan. Contohnya vitamin e bertindak dengan kehadiran selenium dan vitamin c bertindak dengan kehadiran zat besi.

Sole berfungsi membuang toksin, lebihan gula, garam dan asid urik dalam badan. Qaseh Kristal adalah 100% tulen yang mengandungi 84 elemen semulajadi yang diperlukan oleh tubuh.
Ia juga bertindak menarik keluar toksin dalam badan melalui peluh, najis & urine.
Garam Sole terbaik untuk sel tubuh badan


KEBAIKAN QASEH KRISTAL
• Mengimbangi alkali dan asid dalam badan
• Mengecutkan pertumbuhan abnormal
• Memberikan tenaga
• Membantu meningkatkan penghasilan susu badan
• Membantu masalah darah tinggi
• Membantu masalah diabetis
• Membantu masalah ghout
• Mengecutkan cyst /fibroid
• Membantu masalah Eczema
• Membantu masalah gatal-gatal
• Sebagai antiseptic jika luka


Sole membantu elak dehidrasi kerana pengambilannya menyeimbangkan bendalir dalam badan. Sesuai ketika demam, cuaca panas, eczema, alahan kulit, demam denggi, cirit birit dan  sakit tekak akibat jerebu.

PALING PENTING MINUM AIR 8 GELAS SEHARI. CAMPURKAN AIR ANDA DENGAN MINERAL SOLE, SUPAYA ANDA DAPAT ZAT YG MENCUKUPI.




Qaseh Gold membantu Demam Kepialu
 ANDA JUGA BOLEH AMALKAN QASEH GOLD UNTUK MENINGKATKAN SISTEM IMUN DALAM BADAN ANDA. YANG DIPERKAYA DENGAN MAKANAN SUNNAH , HALALAN & TOYYIBAH...


QASEH GOLD merupakan produk yang bercirikan makanan sunnah antaranya KURMA , MADU, HABBATUSSAUDA, BUAH TIIN, ZAITUN, DELIMA & AIR ZAM-ZAM adalah bahan utama yang digunakan disamping herba-herba yang dapat menyihatkan tubuh badan.

Secara kesimpulannya, gabungan intipati Qaseh melengkapi keperluan tubuh dari hujung rambut hingga ke hujung kaki. Ia meliputi keperluan kepada system dan fungsi tubuh itu sendiri dari Darah, Saraf, Otak, Jantung dan Paru-paru, Usus, Buah Pinggang, Kulit, Rambut, Mata, Telinga, Hidung, dan Rongga Pernafasan, Rahim, Tulang & Sendi, Ibu Hamil, Organ Dalaman Lelaki.



WA 012 6898487 UNTUK INFO LANJUT

No comments:

Post a Comment

Terima Qaseh atas komen anda

Untuk kesihatan & kecergasan dalaman & luaran

Pernah tak dengar pasal air kunyit campur asam jawa , kencur, temukunci dan gula merah? Haaa...bukan untuk masa dalam pantang jew ta...